Rätt lyckad hoppträning

jag veet att jag varit jätte dålig på att uppdatera men jag har inte haft nått att skriva om när jag var i Åre. För det är väl roligare att läsa om annat än bara: ”Ja idag har jag åkt skidor.” Det har ju inte ens nått med hästar att göra!!

Men nu kommer iaf ett litet inlägg om hoppträningen som jag var på idag. Det var jätte kul och jag blev super glad när jag kom in i stallet och tittar på lappen där det står vilka hästar man ska ha och det står ”Kristina – Comtessa”.
Det gick mycket bättre än sist jag hoppade henne. Vi övade mest på att få ponnyn att ta lagom galoppsprång innan hindren. Tro det eller ej men jag lyckades och Comtessa var pigg och go som vanligt! Hon vägrade några gånger och då fick jag ge henne lite mer hjälp. Även om det blev så så är jag nöjd med ridpasset och det känns som jag blivit bättre på att hoppa med henne nu när jag vet hur hon är. Övning ger färdighet även med att rida sin älsklings ponny 😉

Ledsen för bildlöst inlägg<3

Puss

Detta inlägg publicerades i Hoppning, K & Comtessa. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar